10 pojęć marketingowych, które warto znać!

with Brak komentarzy

 

Słownik pojęć marketingowych na blogu H2H będzie publikowany w poniedziałki a opisywane hasła będą dotyczyły zagadnień poruszanych w kolejnych dniach

 

słownik pojęć marketingowych blog h2h

 

1. BLOG

Dzisiaj blogi internetowe zwłaszcza firmowe, wykorzystywane są do budowania zaangażowania

odbiorców, poprzez wpisy o charakterze eksperckim. Blogi wzmacniają wizerunek marki,

dzięki merytorycznym i regularnie publikowanym treściom.

 

2. COPYWRITING/ WEBWRITING

Tworzenie treści i przekazów oraz haseł reklamowych (również w tekstach internetowych)

z myślą o odbiorcy. Treść powinna być przede wszystkim zrozumiała, atrakcyjna i użyteczna.

 

3. INFLUENCER

Znany twórca internetowy, posiadający dużą liczbę odbiorców, dla których jest liderem opinii w

danej dziedzinie. Swoje działania prowadzą głównie w blogo i vlogosferze oraz  w mediach

społecznościowych.

 

4. INFLUENCE MARKETING

Jest to dziedzina marketingu, która w działaniach promocyjnych bazuje na rozpoznawalności

i pozycji (opiniotwórczości) osób zaangażowanych w promocję.

 

5. PERSONA

Persona = odbiorca = klient, posiada charakterystyczne cechy osób, do których kierujemy nasz

produkt lub usługę. Szczegółowy opis person pozwala dokładnie określić grupy docelowe oraz

precyzyjnie ułożyć strategię i dobrać odpowiednie kanały komunikacji.

 

6. PODCAST

Jest to rodzaj audycji radiowej (wcześniej nagrany zapis słowny do odsłuchania), który jest dostępny

przez internet. Podcast może być prowadzony samodzielnie lub w formie wywiadu.

 

7. RELATIONSHIP MARKETING

Inaczej nazywany marketingiem relacji lub marketingiem partnerskim.

Jest to budowanie długotrwałych relacji ze stałymi klientami, które przynoszą obopólne korzyści.

 

8. STRATEGIA HUMAN2HUMAN (H2H)

Strategia ta bazuje na szczerym, autentycznym przekazie, który wypływa od człowieka i trafia

do człowieka. Jej elementem jest dialog z konsumentem oraz uważne słuchanie potrzeb odbiorców.

 

9. STORYTELLING

Jest to metoda opowiadania historii, która w naturalny sposób buduje więź między opowiadającym

a odbiorcą. Historia powinna być ciekawa, powinna budzić emocje i nieść przesłanie.

 

10. TRANSMISJA LIVE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Jest to transmisja wideo prowadzona na żywo na kanale w mediach społecznościowych a także

w grupach na Facebooku, podczas której przekazywane są treści związane z tematyką profilu.

 

 

 

Jeśli podoba Ci się pomysł na słownik zostaw Like – będę wiedziała, że jest Ci potrzebny!

A jeśli uznasz, że słownik będzie przydatny komuś z Twoich znajomych – podaj go dalej!

 

Enjoy!

 

Dołącz do dyskusji