6 błędów w sposobie myślenia o strategii

with Brak komentarzy

6 błędów w sposobie myślenia o strategii marketingowej

 

W poprzednim artykule o Strategii marketingowej dla firm, wspomniałam o najczęściej

pojawiających się błędach w sposobie postrzegania strategii przez właścicieli.

Dzisiaj rozbuduję wątek tych błędów oraz przedstawię Wam trzy typy osobowości marketingowej,

charakterystyczne dla przedsiębiorców.

 

To będzie ciekawa lekcja dla tych, którzy nadal zastanawiają się nad sensem tworzenia strategii

oraz dla pracowników, którzy walczą z archaicznym poglądem Szefa na działania marketingowe.

 

3 typy osobowości marketingowej

Jakim Szefem jesteś?

 

Żeby zmierzyć się z błędami najpierw musimy poznać sposób myślenia i podejścia właścicieli

do budowania strategii marketingowej.

 

Według własnego doświadczenia podzieliłam ich na trzy typy osobowości marketingowej, z którymi

spotykam się najczęściej:

 

  1. Typ Wszystkowiedzący – nic nie robiący
  2. Typ Nieświadomy Niewidomy
  3. Typ Wierzący Praktykujący

 

TYP WSZYSTKOWIEDZĄCY NIC NIE ROBIĄCY

To tego typu Szef, który ma bardzo duże pojęcie o marketingu a jaszcze bardziej przekonany

jest o własnej nieomylności. Inwestuje czas i pieniądze na udział w licznych szkoleniach

i konferencjach. Często wysyła na nie pracowników.

Podczas szkoleń wyłapuje nowinki, a po wszystkim ma miliony gotowych pomysłów,

które natychmiast należy wdrożyć w firmie – czego oczywiście nie robi.

 

Ten typ nie potrzebuje zbudowanej i jasno określonej strategii ponieważ buduje ją na bieżąco.

Jednocześnie buduje chaos i sieje spustoszenie w umysłach swoich pracowników.

 

TYP NIEŚWIADOMY NIEWIDOMY

To ten Typ, który tak poświęcony jest swojej pracy, że na marketing nie zwraca uwagi.

Nie widzi sensu aby inwestować w strategię, bo ma wiele obaw.

W związku z nieznajomością tematu, wydaje mu się, że samo posiadanie strony internetowej

wystarczy do tego aby istnieć w internecie.

 

Nieświadomy Niewidomy nie chce zgłębiać tajników marketingu i działań online.

Jest to dla niego „czarna magia”. Woli przekazać sprawę specjalistom.

Zadaje dużo pytań a kluczowym problemem jest dla niego kwestia ceny.

 

TYP WIERZĄCY PRAKTYKUJĄCY

Marketing ma w małym palcu, zna najnowsze trendy i jest świadomy

dynamicznych zmian w komunikacji online – chociaż na co dzień się tym nie zajmuje.

Zazwyczaj posiada zespół specjalistów ds. marketingu lub zatrudnia firmy zewnętrzne.

Doskonale wie, że musi czasami zaryzykować aby wygrać.

Jest otwarty na sugestie i pomysły współpracowników. Odnosi sukcesy.

 

 

 

6 błędów w sposobie myślenia o strategii marketingowej

 

 

Te błędy pojawiają się w mniej lub bardziej rozwiniętej postaci a ich oddziaływanie na sposób

myślenia jest tak duże, że blokuje to możliwość podjęcia decyzji o zbudowaniu

strategii marketingu online.

 

statystyka w strategii human2human

BŁĄD 1 Brak świadomości


Właściciel firmy nie musi być wszechwiedzący. Od czego są specjaliści.Warto jednak poświęcić kilka minut na znalezienie w internecie informacji na temat korzyści

jakie niesie za sobą spójna strategia marketingowa na przykładach znanych marek nie tylko

tych globalnych ale również małych, lokalnych firm. Każda z nich ma cel, do którego dąży

krok po kroku. A nawigacją jest strategia marketingowa.

 

BŁĄD 2 Przekonanie, że jakoś to będzie

Strona internetowa i profil w mediach społecznościowych to nie wszystko.

W internecie jest tysiące podobnych do siebie firm, jak klient ma znaleźć właśnie Twoją?

 

Trzeba  podjąć działania content marketingowe i zacząć angażować odbiorców poprzez ciekawe

i jakościowe treści – o tym jak to zrobić możesz przeczytać TUTAJ!

 

A przede wszystkim dobrać odpowiednie kanały komunikacji i dystrybucji tych treści.

Tak to nie jest koszt, to jest inwestycja w rozwój Twojej firmy, w nowych klientów

i utrzymanie stałych odbiorców.

 

 

BŁĄD 3 Zbyt skomplikowane elementy strategii

Może na pierwszy rzut oka wyglądają one na skomplikowane ale kiedy będziesz przechodził

z etapu do etapu okaże się, że nie taki diabeł straszny jak go malują.

Pamiętaj, że zawsze możesz to zlecić profesjonalistom.

Moim zdaniem kluczowe jest zrozumienie, że stworzenie księgi stylu, grup docelowych,

dobór kanałów dystrybucji treści czy kalendarz publikacji ułatwi Ci dotarcie do Twoich klientów.

 

 

BŁĄD 4 Szkoda czasu na planowanie strategii

A czy chaotyczne prowadzenie działań nie wymaga czasu?

Wymaga jeszcze większych nakładów, bo po pierwsze za każdym razem trzeba

wymyślać na nowo. Po drugie brak spójności działań pokazuje nieprofesjonalne podejście firmy.

Zmienia się pracownik, zmienia się styl publikacji. Nie o to chodzi.

Czy nie lepiej poświęcić czas na stworzenie strategii i działać według jasno określonych wytycznych?

 

BŁĄD 5 Niezaplanowanie budżetu na marketing

Brak budżetu na marketing jest zazwyczaj pozorny.

Najczęściej jest wynikiem braku chęci zainwestowania tej złotówki, o którą właśnie się wzbogaciłeś.

Jak mawiał klasyk: żeby wyciągnąć najpierw trzeba włożyć.

Zaplanuj budżet na marketing na miarę swoich możliwości.

Na początek wybierz jeden lub dwa kanały dystrybucji treści.

Zacznij działać małymi krokami, ale wystartuj!

 

BŁĄD 6 Obawa przed brakiem skuteczności działań

Prawda jest taka, że narzędzia marketingowe są tak udoskonalone, że nic w przyrodzie

nam nie zginie.Każda kampania reklamowa jest mierzona.

Możesz sprawdzić statystyki tych działań i zmierzyć ich efektywność KPI – od zasięgu

(UU, PV, fani, obserwujący),czasu spędzonego na stronie, zaangażowania w treści

użytkowników i udostępnianie treści po leady i sprzedaż.

Trzeba tylko zrobić ten pierwszy krok.

 

 

Podsumowanie

 

Jak widzisz błędne postrzeganie budowania strategii marketingowej niekorzystnie wpływa na:

 

działania online marketingu,

pracę Twojego zespołu,

efekt końcowy w postaci pozyskanego klienta,

rozwój i zysk Twojej firmy.

 

Do Ciebie należy decyzja czy będzie tkwił w tym błędnym przekonaniu czy dasz sobie szansę

i zamiast być Wszechwiedzącym lub Nieświadomym Niewidomym staniesz się

Wierzącym Praktykującym i odnoszącym sukcesy właścicielem firmy.

 

Powiązane artykuły

 

  Strategia marketingowa dla firmy

Jak tworzyć wartościowe treści? Content marketing czas start!

 

Enjoy!

 

Jeśli ten artykuł był dla Ciebie wartościowy zostaw Like – będę wiedziała, że jest on potrzebny!

A jeśli uznasz, że ten temat zainteresuje kogoś z Twoich znajomych – podaj go dalej!

 

Dołącz do dyskusji