Jak tworzyć wartościowe treści? Content marketing czas start!

with Brak komentarzy

Content marketing – czyli o czym należy pamiętać tworząc wartościowe treści

 

W dzisiejszym artykule omówię kwestie związane z content marketingiem.

Czym jest content marketing, o czym warto pamiętać tworząc wartościowe treści,

czy na pewno same treści są kluczem do sukcesu?

 

Zrobimy też marketingowy rachunek sumienia.

 

W tym artykule zapraszam Ciebie do odpowiedzenia na kilka ważnych pytań.

 

Gotowi? To zapinamy pasy i jedziemy z tematem!

 

 

 

Ile firm korzysta z content marketingu h2h

Z raportu IAB Polska – Content Marketing 2017 dowiadujemy się, że 80% firm zadeklarowało,

wykorzystywanie content marketingu w swoich działaniach, jednocześnie 1/3 z nich przyznała,

że nie posiada strategii prowadzenia tych działań.

 

Dlatego zanim zagłębimy się w temat tworzenia treści, ustalmy 4 ważne kwestie.

 

 

Czym jest content marketing?

 

 

Po pierwsze pierwsze: content marketing jest to nieustający proces twórczy.

Po drugie: content marketing musi odpowiadać na potrzeby klientów.

Po trzecie: content marketing jest jednym z elementów tworzenia strategii marketingowej.

Po czwarte: content marketing musi realizować cele.

 

Uff…teraz kiedy to ustaliliśmy – możemy przejść do omówienia czy wartościowe treści

(content marketing) są kluczem do sukcesu.

 

Tylko, co nazywamy sukcesem? Sukces, to nic innego, jak osiągnięcie CELU!

 

W Twoim przypadku może to być wzrost sprzedaży, rozpoznawalny wizerunek w sieci,

budowanie społeczności. Pamiętaj, że Twój cel musi być spójny z celami biznesowymi firmy.

 

 

 

content marketing w firmach h2h

 

 

Content marketing to nieustający proces twórczy

i odpowiedź na potrzeby klienta

 

 

Kiedy mówimy o content marketingu, to w głowie mamy tworzenie wartościowych treści dla

odbiorcy. Nie możemy jednak zapominać, że musimy z odbiorcami prowadzić dialog.

 

Content marketing to nieustanna rozmowa.

 

Czasy, kiedy komunikat był jednostronny minęły.

Jeśli chcesz budować zaangażowaną społeczność  i sprzedawać musisz ją edukować, bawić,

interesować a nade wszystko być dostępny i widoczny w sieci.

 

Co mam na myśli pisząc „być dostępny”?

To znaczy, że łatwo Cię znaleźć w internecie.

 

Pomyślisz teraz: przecież mam stronę internetową i NAWET fanpage na Facebooku!

Bardzo się cieszę mój Zuchu! A teraz przyjrzyj się swojej stronie.

 

 

PIERWSZA CZĘŚĆ

“MARKETINGOWEGO RACHUNKU SUMIENIA “

 

  • Czy Twoja strona zachęca do odwiedzin?

 

  • Czego dowiaduje się klient wchodząc na Twoją stronę?

 

  • Czy jest ona dla niego przyjazna w użytkowaniu? Czy jest aktualizowana?

 

  • Czy systematycznie publikujesz na niej wartościowe treści? Czy masz blog ekspercki?

 

  • Czy masz newsletter? A jeśli tak, to jak często i jakiego rodzaju treści wysyłasz?

 

  • Czy w newsletterach informujesz tylko o promocjach?

 

  • Jaką korzyść otrzymuje Twój odbiorca po zapisaniu się na newsletter?

(kod rabatowy, pdf do pobrania np. z poradnikiem itp.)?

 

Jeśli w tej kwestii poradziłeś sobie na piątkę, to lecimy dalej, bo strona www to dopiero początek

a kanałów komunikacji jest sporo.

 

 

Media społecznościowe

 

 

  • W jaki sposób prowadzisz fanpage Twojej firmy?

 

  • Czy publikujesz systematycznie treści?

 

  • Czy tworzysz relację ze swoimi odbiorcami? A może tylko komunikujesz ich o produktach

lub usługach (posty o tym, że mamy piątek, to nie jest budowanie relacji – tak dla przypomnienia 😉 ),

 

  • Czy tylko wrzucasz post raz na miesiąc z nieprzemyślaną treścią albo udostępniasz artykuł?

 

  • A co z innymi mediami społecznościowymi jak: Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn czy G+?

 

 

Kolejny krok to PROMOCJA i kampanie reklamowe!

 

 

Przygotowanie materiałów, tekstów, video to jedno ale czy poprzez reklamę trafiasz do

coraz większego grona odbiorców.

 

  • Czy inwestujesz w promocję i reklamę Twojej firmy?

 

  • Czy sprawdzasz w jaki sposób odnajdują Twoją stronę potencjalni klienci?

 

  • Czy wykorzystujesz możliwości reklamowe jakie dają media społecznościowe np. Facebook?

(czy wiesz, że poza przyciskiem PROMUJ POST po prawej stronie postu masz możliwości

kreowania reklam w menedżerze dla firm?).

 

Możesz precyzyjnie targetować reklamy do grup docelowych oraz niestandardowych

grup odbiorców.

 

Możesz również tworzyć reklamy retargetingowe, reklamy do swoich fanów,

reklamy do nowych odbiorców z podobnymi zainteresowaniami, możesz wykorzystywać

listę mailingową.

 

Możliwości jest wiele, ale musisz o nich wiedzieć i z nich korzystać, bo one docierają precyzyjniej

do Twoich potencjalnych klientów.

 

Zdziwisz się, kiedy sam stwierdzisz, że ta inwestycja jednak się opłaca 🙂 

 

  • Pamiętasz o SEO? Optymalizujesz treści?

 

  • Wykorzystujesz Google AdWords w działaniach reklamowych?

 

 

Na koniec pytanie: czy mierzysz przeprowadzone kampanie reklamowe?

 

 

  • Skąd wiesz, że osiągnąłeś cel?

 

  • Znasz wskaźniki swoich kampanii, wiesz co się sprawdza a co nie?

 

 

Rachunek marketingowego sumienia jest długi i wymaga zaangażowania, ale często otwiera oczy.

 

Nie zapominaj, że content marketing to nie jest tylko tekst pisany, ale również zdjęcia, grafiki,

infografiki, raporty, video, life, webinary, podcasty i ebooki.

 

Możliwości jest wiele, ale żeby móc z nich korzystać i wybrać dla Twojej firmy odpowiednie narzędzia

potrzebna jest strategia.

 

 

 

S jak strategia – spójne, zaplanowane działania

drogą do osiągnięcia celu

 

 

 

Tak jak wspomniałam wcześniej wykorzystanie content marketingu w strategii marketingowej

powinno prowadzić do osiągnięcia celów.

 

Strategia musi być przemyślana a jej proces powinien dotyczyć kilku kanałów dotarcia

jednocześnie, przy czym najważniejsze jest zachowanie spójności w komunikatach.

 

Żeby móc zbudować dobrą strategię kluczowe jest zrozumienie potrzeb i zachowań klientów –

bez tego działasz na oślep i wszystkie działania są Twoim “wydaje mi się”.

 

Tworząc strategię pamiętaj, że najważniejszy jest Twój odbiorca.

 

Bądź gotowy na ulepszanie swoich procesów i niestandardowe rozwiązania.

 

Nie bój się eksperymentować.

 

Pamiętaj również o tym, że realizacja strategii to ciągły proces. Musisz być cierpliwy.

 

Działania trzeba prowadzić systematycznie i konsekwentnie.

 

 

 

Jaki jest klucz do sukcesu?

 

 

Jeśli odpowiedziałeś szczerze na wszystkie pytania, wiesz już jakie obszary warto zagospodarować

aby content marketing trafiał do Twojego odbiorcy i przynosił korzyści.

 

PODSUMOWUJĄC:

 

1. Pokaż swoim odbiorcom kim jesteś – daj się poznać,

 

2. Buduj relacje, to one są wyznacznikiem silnych marek.

Obecnie jednym z najważniejszych wskaźników w kampaniach jest ROR (ang. return on relationships).

 

3. Daj wartości swoim odbiorcom.

 

4. Kiedy zbudujesz już zaufanie do swojej marki, wtedy sprzedawaj.

 

Teraz czas na działanie!

 

 

Enjoy!

 

 

Jeśli ten artykuł był dla Ciebie wartościowy zostaw Like – będę wiedziała, że jest on potrzebny!

A jeśli uznasz, że ten temat zainteresuje kogoś z Twoich znajomych – podaj go dalej!

 

 

Dołącz do dyskusji