O tym większość właścicieli firm zapomina

with Brak komentarzy

W kolejnej odsłonie Słownika H2H omówię podstawowe zagadnienia związane z  marketingiem

 

Tym razem przedstawię Wam pojęcia, z którymi na pewno już się spotkaliście.

Prawdopodobne znacie też ich definicję. Postanowiłam, że mimo wszystko do nich wrócę,

ponieważ bardzo często spotykam się z tym, że posiadanie wiedzy to jedno a stosowanie jej

w praktyce to już zupełnie co innego. Wracamy zatem do podstaw!

 

 

słownik pojęć marketingowych blog h2h

 

 

„Marketing jest to sztuka i nauka wybierania rynków docelowych oraz pozyskiwania, utrzymywania i rozwijania klientów poprzez tworzenie, przekazywanie i dostarczanie dla nich największej wartości”.

 

 

 

PAMIĘTAJ O ZNACZENIU I WARTOŚCI TYCH SŁÓW

JEŚLI CHCESZ ZBUDOWAĆ SILNĄ MARKĘ

 

 

1. KLIENT

Czy klienta można ująć w jednej definicji?

Przedstawię Wam credo pewnej firmy wysyłkowej, która jest w 100% zorientowana na klienta.

Weźcie je sobie do serca:

 

 

“Klient na naszym terenie jest najważniejszym gościem. Nie jest od nas zależny- to my zależymy od niego. Nie jest kimś spoza naszej firmy – jest jej częścią. Nie robimy mu łaski, obsługując go…to on robi nam łaskę, dając nam okazję, by to robić”.

 

 

 

 

2. MARKA

Firma musi ciężko pracować, żeby zbudować markę.

 

„Byle głupiec potrafi zawrzeć transakcję, ale potrzeba geniuszu, wiary i wytrwałości aby stworzyć markę”

 

 

Marką jest każda etykieta, nazwa czy osoba, która ma jakieś znaczenie i wywołuje skojarzenie.

Firmy powinny zwrócić szczególną uwagę na wszechstronną strategię budowania marki,

aby zapewnić klientom pozytywne doświadczenia zawsze wtedy, kiedy będą mieli z nią styczność.

 

 

3. JAKOŚĆ

Pojęcie jakości ma związek z filozofią i określa pewien stopień doskonałości.

Nas interesuje jakość produktów i usług jakie oferujemy, a które określane są jako stopień

zgodności z wymaganiami odbiorcy.

Wymagania te, zależne są od potrzeb i dochodów klientów oraz od ceny.

Stare powiedzenie mówi:

 

“Jesteśmy zbyt biedni żeby kupować tanie rzeczy”

 

Istotne jest aby tworząc produkty lub usługi myśleć przede wszystkim o ich użytkownikach.

 

 

4. WARTOŚĆ

Dawanie wartości odbiorcom powinno być celem każdej firmy.

Wartość sama w sobie to dobranie odpowiedniej kombinacji jakości, usług

i ceny do potrzeb rynku docelowego.

Mądrością firmy jest dawanie klientom zarówno wartości zakupu, jak i wartości użytkowej.

Na rynku wygrywają te firmy, które oferują odbiorcom dodatkową wartość.

 

 

5. KOMUNIKACJA

Komunikację zalicza się do najważniejszych umiejętności marketingowych.

O ile samo pojęcie komunikacji jest bardzo ogólne to odbywa się niezależnie od tego

czy ją zaplanujemy czy nie.

Ważne jest, aby przekaz jaki kierujemy do odbiorcy był spójny i zgodny ze stylem marki.

Od komunikacji zależy czy klient nam zaufa czy nie.

 

 

6. KREATYWNOŚĆ

Kreatywność jest to sposób wyjątkowego myślenia, wyjścia poza utarte schematy,

odwaga w kreowaniu rzeczywistości. Człowiek kreatywny widzi dalej, ma szersze horyzonty.

Taki pracownik jest niezbędny w firmie aby wygrywać na rynku z konkurentami.

 

 

 

7. LOJALNOŚĆ

O lojalności wobec firmy mówimy wtedy, kiedy pokaźna liczba klientów nie chce zmienić jej na inną.

Firmy, które cieszą się dużą lojalnością dbają zwłaszcza o swoich stałych klientów.

Budowanie lojalności powinno być oparte o dobrze zdefiniowane grupy docelowe oraz ich potrzeby.

Ważne jest aby dawać taką wartość klientowi aby identyfikował on się z naszą firmą

i posiadał z nią więź emocjonalną.

 

 

8. OPINIA

 

Opinia jest siłą!

 

Od Ciebie zależy czy będzie ona dobra czy zła.

Przekonania użytkowników na temat Twojego produktu, usługi czy obsługi klienta może skutecznie

wspierać sprzedaż. Warto zadbać o pozyskiwanie opinii na temat swojej firmy,

zarówno w serwisach społecznościowych, jak i eksponować je na stronie internetowej firmy.

W badaniach udowodniono, że większość klientów sprawdza opinie przed zakupem.

Nikt tak dobrze i wiarygodnie nie zareklamuje Twojej firmy jak zadowolony odbiorca.

 

Pamiętaj o tym!

 

 

 

 

Jeśli podoba Ci się pomysł na słownik zostaw Like – będę wiedziała, że jest Ci potrzebny!

A jeśli uznasz, że słownik będzie przydatny komuś z Twoich znajomych – podaj go dalej!

 

 

Enjoy!

 

Dołącz do dyskusji