Real Time Marketing – czy zawsze warto?

with Brak komentarzy

Real Time Marketing 1 sierpnia

 

Warszawa. 1 sierpnia.

Miasto funkcjonuje normalnie, ludzie pracują, turyści zwiedzają Krakowskie Przedmieście,

samochody stoją w korkach…można powiedzieć dzień jak co dzień.

A jednak nie.

Czuć w powietrzu podniosłość tego dnia.

Czuć atmosferę, której nie da się opisać  słowami, tu trzeba być.

Piszę artykuł o marketingu czasu rzeczywistego (RTM – Real Time Marketing) i zbiega się to

w czasie z obchodami 74 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

 

Kontrowersyjne kampanie reklamowe

 

Nie trzeba daleko sięgać pamięcią, żeby znaleźć marki, które wykorzystując RTM

budują kampanię reklamową opartą o wydarzenia 1 sierpnia 1944 roku.

A  dla większości Polaków jest to temat bardzo wrażliwy.

 

„Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie”

 

W zeszłym roku firma Maspex, producent Tigera, dzięki agencji reklamowej stanęła w fali krytyki

i bojkotu konsumenckiego za opublikowaną 1 sierpnia grafikę, na której widniał środkowy palec

przewiązany czerwoną kokardą i hasło: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie”.

Nie pomogło usunięcie zdjęcia z Instagrama i przeprosiny na Twitterze.

Producent przekazał pół miliona złotych na rzecz żyjących uczestników Powstania Warszawskiego

jako zadośćuczynienie – jednak niesmak pozostał.

 

Przykład Real Time Marketingu H2H

 

 

 „Poświęcenie to wielka energia”

 

Również w zeszłym roku Polska Grupa Energetyczna przygotowała plakaty przedstawiające

młodego chłopaka stojącego z karabinem w ręku na tle płonącego miasta z hasłami:

„PGE – zapewniamy energię” oraz „Poświęcenie to wielka energia”.

 

Real Time Marketing PGE h2h

 

 

Tyson ambasadorem kampanii edukacyjnej w USA

 

Zastanawiałam się czy w tym roku coś nas zaskoczy i oto w poniedziałek naszym oczom ukazał się

spot  Mike Tysona. Zakładając, że uwierzymy prezesowi Rady Nadzorczej FoodCare

Wiesławowi Włodarczykowi, który przekonuje o zamiłowaniu Tysona do historii i posiadanej

wiedzy na temat Powstania Warszawskiego, tak o wiarygodność i szczerość Gościa

odgryzającego na ringu uszy, skazanego za gwałt, który w koszulce reklamującej napój energetyczny,

duka napisany tekst o bohaterstwie Powstańców raczej trudno, ale ocenić możecie sami.

 

Real Time Marketing Tyson H2H

 

Real Time Marketing – tak, ale warto pomyśleć czy w każdych okolicznościach wypada nam

go stosować a przede wszystkim jaki jest jego cel. Warto być przyzwoitym.

Więcej o RTM dzisiaj Wam nie napiszę, bo moje myśli uciekają w kierunku zbliżającej się godziny W

i pamięci o bohaterskich Powstańcach. O tym nie wolno nam zapomnieć.

Nigdy.

Warszawa oczami słoika

 

Nie jestem warszawianką. Jestem słoikiem z ziem odzyskanych.

W moim rodzinnym Szczecinie również mieszkają Powstańcy Warszawscy, którzy całym sercem

kochają stolicę.

Tak, czuję potrzebę oddania czci bohaterom Warszawy, nie dlatego, że po 6 latach stałam się

bardziej warszawska – ale dlatego, że to, co zrobili budzi podziw i szacunek.

 

 

“Ktoś, kto tego nie przeżył, nie powinien, patrząc w oczy powstańcom, oceniać negatywnie ich determinacji w walkach w czasie powstania”.

 

Idę ulicami tego miasta i zastanawiam się co czują ludzie, którzy żyli w przedwojennej Warszawie,

później przeżyli jej śmierć a kiedy wszystko wydawało się już skończone razem z nią

powstali z martwych.

Podnieśli z gruzów i popiołu to, co zostało aby kolejnym pokoleniom żyło się lepiej.

Odbudowali to miasto.

Dzisiaj europejską stolicę- miasto perspektyw i rozwoju zawodowego.

To jest lekcja dla nas wszystkich, nie tylko warszawiaków.

 

Na temat Powstania Warszawskiego powiedziano już chyba wszystko

 

Wczoraj Zbigniew Galperyn kończąc swoje przemówienie na placu Krasińskich w przede dniu

Obchodów 74 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego zaapelował:

 

„I na koniec zwracam się zwłaszcza do młodych ludzi, tych którzy za parę lub kilkanaście

lat mogą decydować o losach naszego kraju.

My Powstańcy odchodzący, doświadczeni przez los Kolumbowie, wierzymy,

że będziecie siekierą nad własną wiedzą, mądrością i rozsądkiem aby

nigdy już nie zagroziło nam widmo wojny, aby nigdy więcej nie zabrakło nam wolności.

Wolność to bezcenny dar, którym wasze pokolenie się cieszy i mamy nadzieję, że następnym

pokoleniom będzie również dane.

Uczcie się od ludzi światłych, rozsądnych i doświadczonych jak ten dar utrzymać. 

Uczcie się ale nie dajcie się pouczać.

Wierzymy, że swoją młodą energią, zmysłem obserwacji, rozwagą, poczuciem obowiązku

i patriotyzmem, takim bez taniego patosu będziecie wiedzieli jak najlepiej z tego daru korzystać.

Teraz Wasza kolej!

 

Cześć i chwała Bohaterom!

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji