Strategia marketingowa dla firmy

with Brak komentarzy

Strategia marketingowa dla firmy to kluczowy

element w osiąganiu celów

 

Dzisiaj porozmawiamy o strategii.

Uściślając o strategii działań marketingowych dla firmy i jej obecności w internecie.

Na swojej drodze spotykam wielu przedsiębiorców, którzy bagatelizują ten ważny element

w działaniach firmy. Jeśli zastanawiasz się czy warto poświęcić czas i budżet na stworzenie

i realizację strategii – ten artykuł jest dla Ciebie!

 

Odpowiem na pytania:

Czym jest strategia działań marketingowych?

Dlaczego posiadanie strategii jest ważne?

Jakie są kluczowe elementy strategii?

Jakie błędy popełniają właściciele firm w postrzeganiu strategii?

 

Strategia marketingowa dla firmy_plan

 

Co to jest strategia marketingowa?

 

Żeby zrozumieć dlaczego strategia jest potrzebna firmie należałoby zacząć od wyjaśnienia

jej definicji. Niestety definicje z założenia się nudne i nikt ich nie zapamiętuje dlatego

odpowiemy sobie na to pytanie inaczej.

 

Po pierwsze: Strategia to droga do osiągania celów.

Jest dla Ciebie mapą, która wskazuje kierunek działań.

 

Po drugie: Strategia to dialog z konsumentem oraz uważne słuchanie potrzeb odbiorców.

 

UWAGA: słowo strategia wywodzi się ze starożytnej Grecji i oznacza sztukę dowodzenia.

Przenosząc to w nasze realia oznacza ona sztukę doboru najbardziej efektywnych działań

marketingu online, które doprowadzą nas do osiągnięcia założonych celów.

 

 

Dlaczego posiadanie strategii

marketingowej dla firmy jest ważne?

 

Strategia marketingowa dla firmy_schemat

Strategia jest kluczowym elementem w procesie osiągania sukcesu.

Należy zrozumieć, że jest to system naczyń powiązanych.

Jeśli chcemy aby nasza firma zaistniała w sieci, to poszczególne działania marketingu online muszą

się ze sobą łączyć.

 

Spójność, autentyczność i wiarygodność w budowaniu marki jest tutaj bezdyskusyjna.

Jeśli chcesz docierać do odbiorców – Twoich potencjalnych klientów – komunikaty jakie

do nich wysyłasz muszą być przemyślane i zaplanowane.

 

UWAGA: pracownicy Twojej firmy będą pracowali efektywniej, kiedy będą mieli jasno

określone cele. Unikniesz w ten sposób straty czasu i pieniędzy na chaotyczne prowadzenie działań.

 

 

Jakie są kluczowe elementy strategii marketingowej dla firmy?

 

Samo stworzenie planu strategicznego nie jest gwarantem sukcesu.

 

Zatem jakie elementy powinniśmy wziąć pod uwagę przy tworzeniu strategii :

 

  Grupy docelowe (persony),

  Potrzeby klientów,

  Dobór odpowiednich kanałów komunikacji online,

  Konsekwencja na etapie wdrażania strategii,

  Jakość prowadzonych działań,

  Otwartość na niestandardowe rozwiązania,

  Określenie zagrożeń zewnętrznych,

  Analiza konkurencji,

  Reakcja na czynniki wspierające (RTM)* i zagrożenia.

 

*RTM – Real Time Marketing (umiejętność szybkiego reagowania na bieżące wydarzenia,

które mogą wspierać działanie marki).

 

Dopiero połączenie tych wszystkich elementów, daje nam szanse na osiągniecie celu.

Pominięcie któregoś z nich, automatycznie zmniejsza szanse na powodzenie naszych działań.

PODSUMOWUJĄC: Strategia marketingu online to całokształt  działań oraz zaniechań

podejmowanych w drodze do osiągania pożądanych celów.

Strategia marketingowa dla firmy h2h

Jakie błędy popełniają właściciele firm

w postrzeganiu strategii?

 

Załóżmy, że jesteś w obcym mieście i musisz dojechać z punktu A do B – co robisz?

Za pewne włączysz nawigację wpiszesz punkt startowy i punkt docelowy i voilà!

Jesteś prowadzony jak po sznurku.

Na koniec dostajesz informację: dojechałeś do CELU.

 

 

Dlaczego prowadząc biznes nie postępujesz w ten sam sposób

 

Większość przedsiębiorców znajdując się w punkcie startowym (A),

określa sobie cel (B) ale już zapomina/nie chce/ nie rozumie, że należy wcisnąć jeszcze

przycisk PROWADŹ DO CELU!

 

Ten nawigacyjny START to właśnie strategia – mapa, która pokazuje jaką drogą jechać

aby dotrzeć do celu.

 

Gdzie zatem leży problem skoro jest to takie oczywiste?

 

  Brak świadomości o możliwościach jakie dają spójne działania marketingu online,

  Przekonanie, że jakoś to będzie, skoro strona internetowa lub fanpage już jest,

Zbyt skomplikowane poszczególne elementy strategii,

Szkoda czasu na planowanie strategii,

Niezaplanowanie budżetu na marketing,

Obawa przed brakiem skuteczności tych działań.

 

Brzmi znajomo?

 

Jeśli interesujesz się marketingiem internetowym dla firm sprawdź dostępne treści na moim BLOGU

 

Enjoy!

 

Jeśli ten artykuł był dla Ciebie wartościowy zostaw Like – będę wiedziała, że jest on potrzebny!

A jeśli uznasz, że ten temat zainteresuje kogoś z Twoich znajomych – podaj go dalej!

 

Dołącz do dyskusji